And if it harms none, Do what you will
 
ΦόρουμΦόρουμ  ΕγγραφήΕγγραφή  ΣύνδεσηΣύνδεση  

Μοιραστείτε | 
 

 Αρχαιοελληνικά κείμενα

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω 
ΣυγγραφέαςΜήνυμα
Epsilon
Συντονιστής
Συντονιστής


Άντρας Ιχθύς Κατσίκα
Ημερομηνία εγγραφής : 02/10/2011

ΔημοσίευσηΘέμα: Αρχαιοελληνικά κείμενα   Τρι Φεβ 12, 2013 9:32 am

Πάντα θεωρούσα τα αρχαιοελληνικά κείμενα μία μορφή υψηλού διαλογισμού. Εδώ θα ανεβάζω κάπου κάπου ορισμένα αποσπάσματα που μου αρέσουν ιδιαίτερα, για ανάγνωση, ανάλυση, συζήτηση. Όποιος ή όποια θέλει μπορεί να κάνει το ίδιο!
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Epsilon
Συντονιστής
Συντονιστής


Άντρας Ιχθύς Κατσίκα
Ημερομηνία εγγραφής : 02/10/2011

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Αρχαιοελληνικά κείμενα   Κυρ Ιουν 16, 2013 5:40 am

Πλάτων, Τίμαιος 29-30

Τίμαιος:
''Ας εξετάσουμε λοιπόν για ποιο λόγο έφτιαξε ο δημιουργός τον κόσμο. Ήταν αγαθός, και ο αγαθός δεν έχει κανένα φθόνο μέσα του για τίποτα, γι' αυτό θέλησε να γίνουν τα πάντα όσο το δυνατόν πιο όμοια με τον ίδιο.


Όποιος λοιπόν δέχεται αυτή ως σπουδαιότερη αρχή για τη γένεση και τον κόσμο ακούγοντάς την από συνετούς ανθρώπους, θα έπραττε σωστά. Ο θεός θέλοντας να κάνει όλα τα πράγματα όσο το δυνατόν πιο καλά και χωρίς ασχήμιες πήρε όλη την ορατή ύλη που ποτέ δεν ησύχαζε αλλά βρισκόταν σε άτακτη και ακανόνιστη κίνηση, και την έβαλε από την αταξία σε τάξη, πιστεύοντας ότι αυτή σε κάθε περίπτωση είναι καλύτερη.


Σαν άριστος που είναι, ούτε ήταν ούτε είναι επιτρεπτό να κάνει κάτι άλλο από το ωραιότερο. Αφού λοιπόν σκέφτηκε καλά, κατάλαβε πως οτιδήποτε ορατό από τη φύση και ανόητο δεν θα είναι ποτέ ωραιότερο από κάποιο άλλο σύνολο με νου, αλλά και πως δεν είναι δυνατό να υπάρξει σε κάτι νους χωρίς ψυχή. Με αυτή τη σκέψη έβαλε το λογικό στην ψυχή, και βάζοντας την ψυχή στο σώμα δημιούργησε το σύμπαν, ώστε το έργο του να είναι από τη φύση του το καλύτερο και το ωραιότερο. Σύμφωνα λοιπόν μ' αυτόν τον πιθανό συλλογισμό πρέπει να δεχθούμε πως ο κόσμος δημιουργήθηκε ζωντανός, με ψυχή και με λογικό, χάρη στην πρόνοια του θεού.''
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Μαύρη Γατα
Wannabe Μάγος
Wannabe Μάγος


Θηλυκό Κριός Κατσίκα
Ημερομηνία εγγραφής : 29/07/2012
Χιούμορ : δηλητηριωδες

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Αρχαιοελληνικά κείμενα   Κυρ Ιουν 16, 2013 7:32 am

Τι να σχολιασεις εδω; Τα λεει ολα...
Η Γκιτα ολοκληρη σε λιγους στιχους, μονο που αυτη γραφτηκε τουλαχιστον 200 χρονια πριν...Δεν θελω ουτε που να μπω στη σκεψη οτι...θα στεναχωρεθω και εχω επενδυσει στην Ελληνικη Φιλοσοφια.
Τι λετε; Αυτα τα γραφομενα ηταν πρωτοπορα για την εποχη; ή λειτουργησε η ανταλλαγη αποψεων; Αλλου το πηγα Epsilon, μη με μαλωσεις...
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Epsilon
Συντονιστής
Συντονιστής


Άντρας Ιχθύς Κατσίκα
Ημερομηνία εγγραφής : 02/10/2011

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Αρχαιοελληνικά κείμενα   Κυρ Ιουν 16, 2013 10:17 am

Μαύρη Γάτα Θέλω πολύ να υπάρξει μία πολύπλευρη και πολυεπίπεδη συζήτηση σ' αυτό το thread. Οπότε ό,τι σου έρθει γράψ'το.

Προσωπικά θεωρώ πως κάποια κείμενα μοιάζουν μεταξύ τους γιατί απλώς μιλούν αληθινά. Η αλήθεια είναι μία, αλλά έχει επίπεδα κατανόησης.

Το θέμα είναι όμως πως τα γράφει κανείς. Οι μεγάλοι μάγοι-φιλόσοφοι-εσωτεριστές κτλ έβαζαν κάποιο είδος κώδικα στα κείμενά τους. Με λέξεις, συντακτικό και νοήματα που ξεκλείδωναν το ένα μετά το άλλο και που το ένα οδηγούσε στο άλλο. Έτσι κυριολεκτικά προγραμμάτιζαν το νου τον μαθητών και των μετέπειτα αναγνωστών. Αυτό είναι μία μορφή πολύ υψηλού διαλογισμού. Γι' αυτό είναι καλό να προτιμά κανείς (στην αρχή τουλάχιστον) ό,τι γράφτηκε στον τόπο του, στη γλώσσα του. Τα αρχαία ελληνικά δεν είναι δα και τόσο δύσκολα όσο μας κάνουν να νομίζουμε στο σχολείο. Στη γλώσσα μας οι αλλοιώσεις από μεταφράσεις είναι σχεδόν μηδαμινές κι έτσι μπορεί κανείς να συνθέσει νοήματα ευκολότερα.




Η διαφορά ανάμεσα στους μαθητές και στους μετέπειτα αναγνώστες είναι πως οι πρώτοι είναι εξ' αρχής ''πνεύμα'' και έβλεπαν στα κείμενα πολλά επίπεδα. Αυτή είναι η διαφορά των όντως μυημένων μαθητών των φιλοσόφων.

(Η μύηση δεν έχει καμία σχέση με τα μασονικά τερτίπια.)


Δε πρέπει να ξεχνάμε πως σχολές όπως η πλατωνική Ακαδημία ήταν όντως σχολές μάγων. Γι' αυτό και οι φανατικοί Ρωμαίοι Χριστιανοί που ήταν στην εξουσία  (Θεοδόσιος, Ιουστινιανός) φρόντισαν πολλές από αυτές να κλείσουν. Και επί τέτοιων έγινε το πρώτο καταγεγραμμένο κυνήγι μάγων, με προσχήματα ειδωλολατρείας.
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
 
Αρχαιοελληνικά κείμενα
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή 
Σελίδα 1 από 1

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτήΔεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Triquetra :: ΕΣΩΤΕΡΙΣΜΟΣ :: Διαλογισμός-
Μετάβαση σε: